De sloop ging tot op het aanlegniveau van het dak van de tunnel. Hieronder blijven de laatste resten van de fundering nog aanwezig tot de andere tunnelbuis ontwikkeld wordt.
Voor ons was het nog interessant te weten of er binnen de toren nog sporen of vondsten tevoorschijn zouden komen maar dit was niet het geval. Voorlopig liggen de opgravingen even stil, het eerstvolgende graafwerk komt begin juli weer. De komende weblogs zullen zich meer richten op de tinvondst uit compartiment 6.

Het verwijderen van de fundering van de Bagijnetoren.

Schuilen tegen de regen!